ဖာရိရွဲွဆိုသည္မွာ
ဓမၼသစ္က်မ္းမွာ ပါတဲ့ဖာရိရွဲေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲ။ သူတို ့ေတြရဲ ့အေၾကာင္းကို သိသေလာက္ ေ၀ဌလိုက္ပါတယ္။
ဖာရိရွဲွဆိုတဲ့ လူေတြဟာ ဓမၼသစ္ကာလ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္း သံုးခုၿဖစ္တဲ့(The Pharisees,the Sadd ducees, and the Essenes)ဆိုတဲ့ အဖြဲ ့ေတြထဲမွာ အာဏာအရွိဆံုးနဲ ့ၾသဇာအသက္ေရာက္ဆံုး အဖြဲ႔ၿဖစ္တယ္။သူတို႔ရဲ႕ဇစ္ၿမစ္ကုိေသေသခ်ာခ်ာမေၿပာႏိုင္ေပမယ့္ Assideans ( ဘာသာေရးကိုင္းရွိုင္းသူ) မ်ားလို ့ဆိုတဲ့ ေရွးအဖြဲ ့အစည္းတစ္ရပ္ကေန ၾကီးထြားလာသူေတြလို ့ယူဆရပါတယ္။
Phariseesဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကေတာ့(Separatists)ခြဲထြက္ သူမ်ားလို႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။သူတို႔ကိုChasidim ဘုရားသခင္ခ်စ္ေသာသူ(သို႔)ဘုရားအားသစၥာရွိေသာသူလို ့ လဲ ခၚၾကပါတယ္။ရီစရာေကာင္းတာကေတာ့ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ဒီလိုအမည္ခံေပမယ့္လည္းခရစ္ေတာ္ႏွဲ႔သူရဲ့ သြန္သင္ခ်က္မ်ားကို ခါးခါးသီးသီးၿငင္းပယ္ ရုံမက အေသသတ္ခဲ့ပါတယ္။
ဖာရိရွဲေတြရဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘုရားသခင္ကို နာခံမယ္ဆိုၿပီး အစၿပဳခဲ့ေပမဲ့လည္း သူတို႔ေတြဟာ ေမာေရွရဲ့ ပညတ္ခ်က္မ်ားနဲ႔သူတို႔ရဲ့ကိုယ္ပိုင္ပညတ္ခ်က္ေတြကိုထဲထဲ ၀င္၀င္လိုက္နာလြန္းရင္းကေနၿပီးအစြန္းေရာက္ေတြ ၿဖစ္လာလိုက္တာသခင္ေယရွုကိုယ္ေတာ္တိုင္ကယ္တင္ရွင္ အၿဖစ္ၾကြလာၿပီးသူတို႔ေတြရဲ့ၾကားမွာအသက္ရွင္ေပ မယ့္လည္း အကန္းမ်ားလို မၿမင္မေတြ ့ႏိုင္ၾကပါဘူး။သခင္ေၿပာတဲ့စကားကိုလည္းမၾကားႏိုင္။ သခင္ၿပတဲ့ တန္ခိုးနိမိတ္ေတြကိုလည္းမၿမင္ႏိုင္။ေနာက္ဆံုးသခင္ကိုကားတိုင္ တင္သတ္ခဲ့သည္အထိၿဖစ္ခဲ့တယ္။သခင္ကိုယ္တိုင္က ”ဘုရားရဲ့သားေတာ္လို ့” ေၿပာတာကို ဘယ္လိုမွ သည္းမခံႏိုင္တဲ့အဆံုး သတ္ခဲ့ၿခင္းၿဖစ္တယ္။ ခရစ္ေတာ္ကလည္း ဖာရိရွဲေတြကို ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ေ၀ဖန္ ေၿပာဆုိခဲ့တာေတြကို ေတြ ့ရပါတယ္။
ရွင္မႆဲ (၅း၂၀) မွာ ”သင္တို႔က်င့္ေသာ အက်င့္သည္ ဖာရိရွဲတို႔ႏွင့္ က်မ္းျပဳဆရာတို႔ က်င့္ေသာအက်င့္ထက္မလြန္မသာလွ်င္၊ သင္တို႔သည္ေကာင္းကင္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ မဝင္ရၾကဟုငါအမွန္ဆို၏။”
ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ရွင္မႆဲ(၁၆း၁၁-၁၂)မွာလည္း ဖာရိရဲွႏွင့္ ဇဒၵဳကဲတို႔၏ တေဆးကို ၾကဥ္ေရွာင္ၾကဟူေသာစကားကို ငါေျပာသည္တြင္၊ မုန္႔ကိုအမွတ္ျပဳ၍ ငါမေျပာသည္ကို သင္တို႔သည္ နားမလည္ဘဲ အဘယ္သို႔ေနၾကသနည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ တပည့္ေတာ္တို႔သည္ မုန္႔၏တေဆးကို ၾကဥ္ေရွာင္ၾကဟု မိန္႔ေတာ္မမူ။ ဖာရိရွဲႏွင့္ ဇဒၵဳကဲ တို႔၏ ၾသဝါဒကို ၾကဥ္ေရွာင္ၾကဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္ကို နားလည္ၾကသတည္း။ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ရွင္မႆဲ(၂၃း၂-၉) မွာလည္း က်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔သည္ေမာေရွ၏ထုိင္ရာပလႅင္ေပၚမွာ ထုိင္ၾက၏။ ထိုေၾကာင့္ သူတို႔စီရင္ထံုးဖြဲ႔ သမွ်တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္၍ ျပဳၾကေလာ့။ သူတို႔၏အက်င့္အတိုင္း မက်င့္ၾကႏွင့္။ အေၾကာင္းမူကား၊ သူတို႔သည္ စီရင္ထံုးဖြဲ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္ မက်င့္ၾက။ အလြန္ေလး၍ ထမ္းခဲေသာဝန္တို႔ကို ျပင္ဆင္၍သူတပါးပခံုးေပၚမွာ တင္တတ္ၾက၏၊ မိမိတို႔မူကား လက္ဖ်ားႏွင့္မွ် မေရႊ႔လိုၾက။ သူတို႔သည္ ျပဳသမွ်ေသာအက်င့္အမႈတို႔ကို လူမ်ားေရွ႔မွာထင္ရွားေစျခင္းငွာ ျပဳၾက၏။ က်ယ္ေသာလက္ဖြဲ႔တို႔ကို၄င္း၊ ႀကီးေသာပန္းပြားတို႔ကို၄င္း ဝတ္ေလ့ရွိၾက၏။ ပြဲသဘင္၊ တရားစရပ္တို႔၌ ျမင့္ျမတ္ ေသာ ေနရာထိုင္ရာကို၄င္း၊ ေစ်း၌ရိုေသစြာႏႈတ္ဆက္ျခင္းကို၄င္း၊ အရွင္ဘုရားအရွင္ဘုရားဟု လူမ်ားေခၚေဝၚျခင္းကို ၄င္း ႏွစ္သက္ၾက၏။ သင္တို႔မူကား အရွင္ဘုရားဟုေခၚေဝၚျခင္းကို မခံၾကႏွင့္။ ခရစ္ေတာ္တည္းဟူေသာသင္တို႔ ဥပဇၩယ္ဆရာ တပါးတည္းရွိ၏။ သင္တို႔အေပါင္းသည္ ညီအစ္ကိုခ်င္းျဖစ္ၾက၏။ ေျမႀကီးေပၚမွာအဘယ္ သူကိုမွ် အဘဟူ၍မေခၚ ေဝၚၾကႏွင့္။ ေကာင္းကင္ဘံု၌ သင္တို႔အဘ တပါးတည္းရွိေတာ္မူ၏။ ဟူ၍လည္းေကာင္း
ရွင္မႆဲ(၂၃း၁၃) မွာလည္း လွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာက်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔၊ သင္တို႔သည္ အ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေကာင္းကင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏တံခါးကို လူတို႔ေရွ႔မွာပိတ္ထား၍ မိမိတို႔လည္းမဝင္၊ ဝင္လိုေသာသူတို႔ကိုလည္း ဆီးတားၾက၏။ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ရွင္မႆဲ(၂၃း၂၃-၂၄)မွာလည္းပဲ လွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာက်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔၊ သင္တို႔သည္ အ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ပင္စိမ္း၊ စမႊတ္၊ ဇီယာ၊ အသီးအရြက္တို႔ကို ဆယ္ဘို႔တဘို႔ လႉၾကသည္တြင္၊ တရားသျဖင့္စီရင္ျခင္း၊ သူတပါးကိုသနားျခင္း၊ သစၥာ ေစာင့္ျခင္းတည္းဟူေသာ ပညတ္တရားတြင္ ေလးေသာအရာတို႔ကိုကား လွပ္၍ထားၾက၏။ အရင္ဆိုေသာအရာ တို႔ကို မလွပ္မထား၊ ေနာက္ဆိုေသာအရာတို႔ကို က်င့္ရမည္။ လမ္းျပေသာလူကန္းတို႔၊ သင္တို႔သည္ျခင္တေကာင္ ကိုမွ် မပါေစျခင္းငွါ ေရကိုစစ္လ်က္ႏွင့္ ကုလားအုပ္ကိုမ်ိဳၾက၏။ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေ၀ဖန္ထားခဲ့ပါတယ္။
ဖာရိရွဲတို ့ကေန သင္ခန္းစာယူရမွာကေတာ့ မိမိကုိယ္ကိုမိမိေၿဖာင့္မတ္သူဟု မိမိဘာသာသတ္မွတ္၍မရပါဘူး။ ဘုရားရဲ့လူလို ့မိမိကိုယ္ကို မိမိသတ္မွတ္ရင္ ဘုရားရဲ့ စကားအားလံုးကို အၿပည့္အ၀ လိုက္နာရပါမယ္။ မိမိၾကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့အပိုင္းေလးပဲ၊ မိမိနဲ ့ပတ္သက္တဲ့အပိုင္းေလးပဲ ဆြဲယူလိုက္နာလို ့မရေၾကာင္း ေၿပာၾကားလိုပါတယ္။
ဖာရိရွဲ တစ္ေယာက္ကေတာ့ၿဖင့္ ခရစ္ေတာ္ရွင္ၿပန္ထေၿမာက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းကာလမွာ ခရစ္ယာန္အၾကီးအၾကယ္တစ္ေယာက္ၿဖစ္လာၿပီး၊ ဓမၼသစ္က်မ္းမွာ သူကိုယ္တိုင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္ၿပဳစုခဲ့ပါတယ္။သူကေတာ့ၿဖင့္ ......................
တစ္မန္ေတာ္၀တၳဳ(၂၃း၆) ကို မိမိကုိယ္တိုင္ ဖတ္ရွုအေၿဖရွာရန္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment