သင္ခန္းစာ(၄)၌ေမြးရာပါ အျပစ္ အေၾကာင္း သိခဲ့ရၿပီ။ ယခုေမြးရာပါ အျပစ္၏ အသီး အပြင့္ျဖစ္ ေသာဒ ုစ႐ိုက ္အျပစ္ အေၾကာင္းကို ေလ့ လာၾကရမွာျဖစ္သည္။ အသီးအပြင့္ သခင္ေယ႐ႈက အသီး အားျဖင့္အပင္၏ သေဘာကို ထင္ရွားသည္ျဖစ္၍ အသီးေကာင္းလွ်င္ အပင္ေကာင္းသည္ဟု ဆိုၾကေလာ့။
အသီးမ ေကာင္းလွ်င္ အပင္မေကာင္းဟု ဆိုၾကေလာ့
ဟုဆိုထားသည္ (မ၊ ၁၂ း ၃၃)။
သခင္ေယ႐ႈေျပာ သကဲ့သို႔ပင္ သစ္သီးေကာင္း မေကာင္းသည္ အပင္ႏွင့္ဆိုင္သည္။ အပင္ေကာင္းလွ်င္ အသီးေကာင္း၍ အပင္မ ေကာင္းလွ်င္ အသီးမေကာင္းေခ်။ အပင္မေကာင္းျခင္း သည္လည္း အမ်ိဳးမေကာင္းျခင္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ မ်ိဳးေကာင္းလွ်င္အပင္ေကာင္းသည္။
အပင္ေကာင္းလွ်င္ အသီးေကာင္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အသီးသည္အဓိက
မဟုတ္။ မ်ိဳး (သို႔) အပင္သည္ အဓိက ျဖစ္သည္။
အျပစ္သေဘာ၌လည္း၊ ေမြးရာပါအျပစ္သည္မ်ိဳးႏွင့္တူည္။ ေမြးရာပါအျပစ္ရွိေသာ အျပစ္သားသည္ အပင္ႏွင့္တူသည္။ အျပစ္သား
က်ဴးလြန္ေသာ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္သည္ အသီးႏွင့္တူသည္။ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ကို လူတိုင္း နားလည္ၾကသည္။ လူ႕အသက္ကိုသတ္ျခင္း၊ ခိုက္ရန္ျဖစ္ ပြားျခင္း၊
မတရားေသာ ေမထုန္မွီဝဲျခင္း၊ သူ႔မယားကို ျပစ္မွားျခင္း၊ ခိုးျခင္း၊ လိမ္ညာျခင္း၊ မတရားသျဖင့္က်င့္ျခင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္း၊ စိတ္တို၊ စိတ္ ေကာက္ျခင္း၊
သူတစ္ပါးကို အျမင္ကပ္ျခင္း၊ မတရားစီးပြားတပ္မက္ျခင္း၊ မမွန္ေသာသက္ေသခံျခင္း၊ ေလာဘလြန္က်ဴးျခင္း၊ မနာလိုျခင္း၊ မုန္း တီးျခင္း၊
အတင္းေျပာျခင္း စသျဖင့္ အျပစ္သားမွထြက္လာေသာမေကာင္းမႈမွန္သမွ်သည္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ျဖစ္သည္။ ထိုအျပစ္မ်ားသည္ လူလူ ခ်င္းအေပၚ
ျပစ္မွားျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူ႔အျမင္၌ အလြန္ အျပစ္ႀကီးသည္။
အသီးေၾကာင့္မဟုတ္မ်ိဳးေၾကာင့္
သရက္ပင္သည္ သရက္သီးေသာေၾကာင့္ သရက္ပင္ျဖစ္သည္မဟုတ္။ သရက္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ သရက္ပင္ ျဖစ္သည္။ သရက္သီးသီး သည္ျဖစ္ေစ၊
မသီးသည္ျဖစ္ေစ သရက္မ်ိဳးမွ ေပါက္ဖြားေသာေၾကာင့္ သရက္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုနည္းတူ လူသည္အျပစ္ဒုစ႐ိုက္ျပဳလုပ္ ေသာ ေၾကာင့္ အျပစ္သားျဖစ္သည္မဟုတ္။
အျပစ္မ်ိဳးမွ ေပါက္ ပြားလာေသာ အျပစ္သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္က်ဴးလြန္သည္။ လူတိုင္းထင္မွတ္ တတ္သည္မွာ က်ဴးလြန္ေသာ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ေၾကာင့္
အျပစ္သားျဖစ္ရသည္ဟု ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္အျပစ္က်ဴးလြန္သည္။ လူတိုင္းထင္မွတ္ တတ္သည္မွာ၊ က်ဴးလြန္ေသာ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ေၾကာင့္ အျပစ္သားျဖစ္
ရသည္ဟု ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္အျပစ္သားမျဖစ္ဖို႔ရန္ ဒုစ႐ိုက္က်ဴးလြန္ ျခင္းကိုခ်ဳပ္တီးၾကသည္။ထိုသို႔ခ်ဳပ္တီးရန္တိုက္တြန္းေဟာေျပာသြန္သင္ၾကသည္။
မျဖစ္ႏိုင္။
ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ခ်ဳပ္တီးျခင္းသည္ ေကာင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္အျပစ္သားသည္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ကို ခ်ဳပ္တီး ႏိုင္သည္မဟုတ္။ လူေရွ႕၌ ခ်ဳပ္ တီးႏိုင္ေသာ္လည္း
ဘုရားသခင္ေရွ႕၌ အျပစ္က်ဴးလြန္လ်က္ပင္ ရွိသည္။ က်မ္းစာက အဲသေယာပိလူသည္ မိမိအေရ၏ အဆင္းကိုလည္း ေကာင္း၊ က်ားသစ္သည္ မိမိအကြက္
အၾကားတို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ေျပာင္းလဲႏိုင္သေလာ။ ေျပာင္းလဲႏိုင္လွ်င္ ဒုစ႐ိုက္ျပဳေလ့ရွိေသာ သူတို႔ သည္ သုစ႐ိုက္ကိုျပဳျခင္း ငွာတတ္ႏိုင္ၾကလိမ့္မည္။
ဟုဆိုထားသည္ (ေယရ၊ ၁၃ း ၂၃)။ ထို႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြအေနျဖင့္ သုစ႐ိုက္ ေကာင္းမႈျပဳ ႏိုင္ဖို႔ရန္မွာ အဲသေယာပိတည္းဟူေသာ အသားမဲလူမ်ိဳးသည္
အေရအဆင္းေျပာင္းရမည္။ က်ားသစ္ လည္း၊ မိမိအကြက္အၾကားေျပာင္းမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ေပမည္။ အဲသေယာပိလူသည္ မိမိအေရအဆင္းကို မေျပာင္း ႏိုင္ေခ်။
က်ားသစ္လည္း မိမိအကြက္အၾကားကို မေျပာင္းႏိုင္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြလည္း ေကာင္းမႈကို မျပဳႏိုင္ေခ်။
ညစ္ေသာအဝတ္
လူ႔အျမင္၌ အေကာင္းဟုထင္ရေသာ္လည္း ဘုရားအျမင္၌ မေကာင္းေသာအရာမ်ားစြာရွိသည္။ မိတ္ေဆြအေနျဖင့္ မိမိအက်င့္ကို ႏွစ္ သက္ေပမဲ့
ဘုရားသခင္အေနျဖင့္ အလြန္ရြံရွာသည္။ က်မ္းစာက၊ အကြ်ႏု္ပ္ တို႔ရွိသမွ်သည္ စင္ၾကယ္ျခင္း မရွိပါ။ ျပဳဘူးသမွ်ေသာ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈတို႔သည္ ညစ္ေသာ
အဝတ္ႏွင့္ တူၾကပါ၏ ဟုဆိုထားသည္ ဘုရားသခင္ေရွ႕၌ မ်က္ႏွာရႏိုင္သည္မဟုတ္။
အျပစ္မရွိဟုထင္တတ္ လူသည္ အေမွာင္သားျဖစ္၍ အေမွာင္ထဲ၌ ေနေသာေၾကာင့္ မိမိအျပစ္ကို မျမင္တတ္ေခ်။ တခါတုန္းက၊ သခင္ေယ႐ႈထံ၊ က်မ္းျပဳ ဆရာႏွင့္
ဖာရွိရွဲတို႔က မွားယြင္းျခင္းအမႈကိုျပဳေသာ မိန္းမတေယာက္ကို ေခၚခဲ့ၾက သည္။ ထိုသို႔ေသာ အျပစ္ကို ေက်ာက္ခဲႏွင့္ပစ္ရမည္ဟု ေမာေရွပညတ္ထားသည္။
ကိုယ္ေတာ္သည္ အဘယ္သို႔ မိန္႔ေတာ္မူမည္နည္းဟုေမးၾကသည္။ ထိုအခါ ကိုယ္ေတာ္က၊ သင္တို႔တြင္ အျပစ္ ကင္းေသာသူသည္ ေရွ႕ဦးစြာ ေက်ာက္ခဲႏွင္
့ပစ္ေစဟု မိန္႕ေတာ္မူ၏။ ထိုသူတို႔သည္ ၾကားလွ်င္ မိမိတို႔စိတ္ႏွလံုးသည္ မိမိတို႔အျပစ္ကို ေဖာ္ျပ သျဖင့္ အသက္ႀကီးေသာသူမွစ၍ အငယ္ဆံုးေသာသူ
တိုင္ေအာင္ တေယာက္ေနာက္တေယာက္ထြက္သြားၾက၏ (ေယာ၊ ၈ း ၃-၉)။
က်မ္းျပဳဆရာႏွင့္ဖာရိရွဲမ်ားသည္ အဝ၌မိမိတို႔အျပစ္ကိုမျမင္၊ အမ်ိဳးသမီး၏အျပစ္ကိုသာ ျမင္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သခင္ေယ႐ႈထံ အမ်ိဳးသမီးကို
တရားစြဲဆိုၾကသည္။ သူတပါး အျပစ္ကိုျမင္ေနခ်ိန္တြင္ ကိုယ့္အျပစ္ကို မျမင္ႏိုင္ေခ်။ ထိုနည္းတူ မိတ္ေဆြသည္ ကိုယ့္အျပစ္ မျမင္ဘဲ ရွိေနပါသလား။
သို႔ေသာ္ သခင္ေယ႐ႈ၏ စကားေၾကာင့္ မိမိတို႔အျပစ္ကိုျမင္၍ ထိုမိန္းမကို အျပစ္မရွိဟု ထင္မွတ္ၾကေသာ္လည္း၊ သခင္ ေယ႐ႈထံမွ အျပန္တြင္ မိမိ
အျပစ္မ်ားကို သိျမင္လ်က္ျပန္သြားၾကသည္။ မိတ္ေဆြလည္း သခင္ေယ႐ႈႏွင့္ေတြ႕ပါက မိမိအျပစ္ ကို ျမင္ မွာျဖစ္သည္။
ေကာင္းေသာအက်င့္က်င့္သူမရွိ
လူထင္မွတ္တတ္သည္မွာ ေလာကလူတို႔အထဲ၌ ေကာင္းသာအက်င့္ က်င့္သူသူေတာ္ေကာင္း ရွိမည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္က်မ္း စာက၊
အတိအလင္းေဖာ္ျပသည္မွာ ေကာင္းေသာအမႈကို ျပဳေသာသူ တေယာက္မွ်မရွိ။ နားလည္ေသာသူ၊ ဘုရားသခင္ကို ရွာေသာသူတ စံုတေယာက္ရွိသည္က
ို သိျမင္ျခင္းငွာ ထာဝရဘုရားသည္ ေကာင္းကင္ေပၚက လူသားတို႔ကို ငံု႕၍ၾကည့္႐ႈေတာ္မူ၏။ လူအေပါင္းတို႔သည္ လမ္းလြဲၾကၿပီ။ တညီ တညြတ္တည္း
ေဆြးေျမ႕ယိုယြင္းျခင္းရွိၾက၏။ ေကာင္းေသာအက်င့္ကို က်င့္ေသာသူမရွိ။ တေယာက္မွ်မရွိ ဟုဆို သည္(ဆာ၊ ၁၄ း ၂-၃)။
လူ႔အျမင္၌ ေကာင္းေသာသူ၊ အက်င့္ေကာင္းသူရွိႏိုင္ေသာ္လည္း ထာဝရဘုရားအျမင္၌ ေကာင္းေသာ အက်င့္ကိုက်င့္ေသာသူမရွိ ဟု ဆိုထားသည္။ တေယာက္မွ်မရွိဟု အတိအက်ေဖာ္ျပထားသည္။ အဘယ္ ေၾကာင့္နည္း။ ေလာက၌ ေကာင္းေသာသူအျပစ္ကင္းေသာသူ မရွိေသာေၾကာင့္
ျဖစ္သည္။ ေမြးစကပင္အျပစ္ပါ လ်က္၊ မေကာင္းေသာအက်င့္က်င့္ဖို႔ရန္ ေမြးဖြားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
မေကာင္းေသာအက်င့္က်င့္ဖို႔ေမြး
လူတိုင္းထင္မွတ္သည္မွာ လူသည္အေကာင္းႏွင့္ေမြးေသာ္လည္း ႀကီးလာမွ ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္၊ အ က်င့္ဆိုးျပန္
က်င့္ၾကသည္ဟူ၍ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္အရာမဆို အမ်ိဳး လိုက္ေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ဥပမာ၊ ေခြးသည္ေဟာင္ ဖို႔ေမြး သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ေခြးေဟာင္လွ်င
္ အံ့ဩစရာမရွိေခ်။ ဘဲသည္ ေရကူးဖို႔ေမြးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဲေရကူျခင္းသည္ အံ့ဩစရာမဟုတ္။ ၾကက္ ဖသည္ တြန္ဖို႔ေမြးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၾကက္ဖသည္
ႀကီးလာေသာအခါ တြန္သည္။ ထို႔နည္းတူ လူလည္း အျပစ္လုပ္ဖို႔ ေမြးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႀကီးလာေသာအခါ သင္ေပးစရာမလိုဘဲ အျပစ္မ်ိဳးစံုကို လုပ္တတ္သည္။
အျပစ္လုပ္နည္းသင္တန္း မတတ္ဘဲ အျပစ္လုပ္တတ္ၾကသည္။ ခိုးနည္း၊ သတ္နည္း၊ မုသားေျပာနည္းသင္တန္း မရွိပါ။ လူတိုင္းလုပ္တတ္ သည္။ ထိုသို႔အျပစ္လုပ္ တတ္ဖို႔ရန္ ေမြးဖြားသည္။
ဒါဝိဒ္မင္းႀကီး၊ အကြ်ႏု္ပ္သည္ ေမြးစကပင္ အျပစ္ပါလ်က္ရွိပါ၏။ အမိဝမ္းထဲမွာ ပဋိပေႏၶယူစဥ္ ပင္ အျပစ္စြဲပါ၏ ဟုဆိုထားသည္ (ဆာ၊ ၅၁ း ၅) ေမြးစ၌
ထိုအျပစ္သေဘာသည္ မထင္ရွား၊ ႀကီးလာေသာအခါမွ ထင္ရွားလာသည္။ သစ္ပင္မ်ားလည္း ေပါက္ခါစ၌ မသီးတတ္။ သို႔ေသာ္ ႀကီးရင့္လာေသာအခါမွသာ သီးတတ္သည္။
မသိသူအတြက္ အသီးသီးမွသာ အပင္သေဘာကို နားလည္ရသည္။ အမ်ိဳးနာလည္ သူအတြက္ ေပါက္စကပင္ မည္သည့္အသီးသီးမည္ကိုနားလည္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
လူသည္ မေကာင္းေသာမ်ိဳးေစ့မွ ေမြးေသာေၾကာင့္ မေကာင္းေသာအရာကို သီးပြင့္ၾကေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။
သင္ခန္းစာ(၅)မွေမးခြန္းမ်ား
၁။ အပင္၏သေဘာကို မည္သည့္အရာအားျဖင့္ သိရသနည္း။------------------------------
၂။ အပင္ေကာင္းလွ်င္ မည္သည့္အရာေကာင္းသနည္း။-------------------------------------
၃။ ေမြးရာပါ အျပစ္သည္မ်ိဳးႏွင့္တူလွ်င္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္သည္ မည္သည့္အရာႏွင့္တူသနည္း။-----
၄။ လူသည္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္က်ဴးလြန္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္သားျဖစ္သေလာ။ အျပစ္သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္က်ဴးလြန္သေလာ။ -----------------------
၅။ လူသည္အျပစ္မက်ဴးလြန္ရန္ က်ားသစ္သည္ မိမိအကြက္အၾကားကို မည္သို႔လုပ္ရမည္နည္း။------------
၆။ လူ၏ကုသိုလ္ေကာင္းမႈသည္ ဘုရားအျမင္၌ မည္ကဲ့သို႔ရွိသနည္း။ ----------------------------------
၇။ ဖာရ္ရွဲႏွင့္ က်မ္းျပဳဆရာမ်ားသည္ အဘယ္ေၾကာင့္မွားယြင္းေသာ မိန္းမအျပစ္ကိုသာျမင္သနည္း။---------------
၈။ ဘုရားအျမင္၌ ေကာင္းေသာအက်င့္ကို က်င့္ေသာသူရွိပါသလား။----------------------------------
၉။ လူသည္ ေကာင္းေသာအက်င့္က်င့္ဖို႔ ေမြးသေလာ။ မေကာင္းေသာ အက်င့္က်င့္ဖို႔ေမြးသေလာ။------------
၁၀။ လူသည္ မည္သည့္အရြယ္မွစ၍ အျပစ္သားျဖစ္သနည္း။---------------------------
No comments:
Post a Comment