က်မ္းစာေလ့လာနည္း


အခန္းၾကီးလိုက္ က်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Chapters )
သမၼာက်မ္းစာ တအုပ္လံုးတြင္ စုစုေပါင္း အခန္းၾကီး ၁၁၈၉ ခန္းရွိ၏။ တရက္ တခန္းဖတ္ေသာ္ ၃ ႏွစ္အတြင္ က်မ္းစာတအုပ္လံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေလ့လာႏိုင္မည္။ သမၼာက်မ္းစာကို ဖတ္ရႈေလ့လာမည္ဆိုလွ်င္ ဓမၼသစ္က်မ္းကို ဦးစြာဖတ္ရန္ အၾကံေပးပါသည္။
(၁) အခန္းၾကီးတခုလံုးကို ေသခ်ာစြာဖတ္ျပီး အဓိကအခ်က္ကို ရွာယူပါ။
(၂) အခန္းၾကီးတခုစီကို ဖတ္သည့္အခါ အဓိက ပါ၀င္ေသာအေၾကာင္းရင္း၏ ေခါင္းစဥ္ကိုေပးပါ။ ဥပမာ ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္က်မ္းကို ဖတ္ေနလွ်င္ အခန္းၾကီးတခုစီ၏ ေခါင္းစဥ္မ်ားကို ဤသို႔ေပးႏိုင္သည္။
အခန္းၾကီး ၁ – “ေယရႈခရစ္ေတာ္ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္”
အခန္းၾကီး ၂ – “ကာနျမိဳ႔၌ က်င္းပေသာ မဂၤလာပြဲ”
အခန္းၾကီး ၃ – ” အသစ္ေမြးဖြားျခင္း”
အခန္းၾကီး ၄ – “ေရတြင္းနားမွ ရွင္မာရိ အမ်ိဳးသမီး”
အခန္းၾကီး ၅ – “ေဗေသသ ဒေရအိုင္၌ လူတေယာက္ကို ေရာဂါေပ်ာက္ေစျခင္း”
အခန္းၾကီး ၆ – “လူ၅၀၀၀ ကိုေကြ်းေမြးျခင္း”
(၃) ဤအခန္းၾကီးကို ေနာက္တဖန္ျပန္

ဖတ္ျပီး ၄င္းအခန္း၏ အဓိက ေက်ာရိုးအခ်က္အလက္ (outline) ကိုေရးခ်ပါ။ ဥပမာ ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္ အခန္းၾကီး(၁) ကို ဖတ္သည့္အခါ ေက်ာရိုးအခ်က္အလက္ကို ဤသို႔ေရးႏိုင္ပါသည္။
“ေယရႈခရစ္ေတာ္ – ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္”
(က) ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ထာ၀ရ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည္ (ေယာ ၁-၉)
(ခ) ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ေလာကသို႔ ၾကြလာ၏ (၁၀ – ၁၈)
(ဂ) ရွင္ေယာဟန္က ခရစ္ေတာ္ၾကြလာမည့္အေၾကာင္းကို သက္ေသခံသည္။ (၁၉ – ၂၈)
(ဃ) ရွင္ေယာဟန္က ေယရႈသည္ ဘုရားသခင္၏ သိုးသငယ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ (၂၉ – ၃၇)
(င) ပဌမဦးဆံုးေသာ တပည့္ေတာ္မ်ားကို ေယရႈေခၚေတာ္မူသည္။ (၃၈ – ၅၁)
(၄) အခန္းၾကီးတခုကို ဖတ္ေသာအခါ ေဘာ္ျပျပီးေသာ ေန႔စဥ္ခြန္အားအတြက္ ဖတ္ရန္ေဘာ္ျပထားေသာ အၾကံျပဳခ်က္ အမွတ္(၄) တြင္ ပါရွိေသာေမးခြန္းမ်ားကို မိမိကိုယ္ကို မိမိေမး၍ အေျဖမ်ားကို ေပးၾကည့္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ဤအခန္းတြင္ လက္ေတြ႔အသံုးက်ႏိုင္သည့္ အခ်က္ေသာ၄င္း။ ဓမၼေၾကာင္းႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အခက္အခဲျပသနာမ်ားကို ေတြ႔ရာတြင္၄င္း မွတ္ထား၍ ေရးခ်ပါ။ ထို႔ေနာက္ သင္၏ အကၡရာစဥ္ က်မ္းညႊန္း (concordance) ကိုအသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ အဓိကစကားလံုးမ်ားကို ရွာျပီး က်မ္းစာ၏ မည္သည့္အပိုင္းမ်ားတြင္ ဤေမးခြန္း သို႔မဟုတ္ အခက္အခဲအေၾကာင္းကို ေဘာ္ျပသည္ကို လိုက္ရွာပါ။ မွန္ကန္ေသာအဓိပၸါယ္ကို ရရန္အတြက္ က်မ္းပိုဒ္ တခုႏွင့္တခုကို ႏိႈင္းယွဥ္ပါ။ အေရးၾကီးေသာ အခန္းကို နားလည္ႏိုင္ရန္ ေရွ႔တြင္ရွိေသာ အခန္းကို ၄င္း၊ ေနာက္တြင္ပါေသာ အခန္းကို၄င္း ယွဥ္တြဲ၍ ဖတ္ရႈေလ့လာသင့္သည္။

အပိုဒ္လိုက္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Paragraphs ) 

စာပိုဒ္တပိုဒ္ဆိုသည္မွာ အေၾကာင္းအရာတခုကို ၀ါက်မ်ားစုေပါင္းဖြဲ႔စည္း၍ ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ စာေရးသူသည္ အေရးပါေသာ အေၾကာင္းအခ်က္သစ္တခုကို ေျပာင္း၍ေရးသားလိုလွ်င္ စာပိုဒ္အသစ္တခုျဖင့္ ေျပာင္းေရးေလ့ရွိသည္။ ဤသို႔ စာပိုဒ္အလိုက္ ေလ့လာျခင္းကို အစိတ္အပိုင္းခြဲ၍ (ခြဲျခမ္းစိတ္ဖ်ာ၍) က်မ္းစာကိုေလ့လာျခင္း (Analytical Bible Study) ဟုေခၚသည္။

(၁) အဓိက အေတြးအေခၚ သို႔မဟုတ္ အေၾကာင္းအရာကိုသိရန္ စာပိုဒ္ကို ေသခ်ာစြာဖတ္ပါ။
(၂) စာပိုဒ္တြင္ပါေသာ အဓိက စကားလံုးမ်ားႏွင့္ ၀ါက်မ်ား မည္သို႔ဆက္စပ္ေနသည္ကို ရွာႏိုင္ရန္ ေပးထားေသာ စာပိုဒ္ကို ျပန္၍နားလည္လြယ္ေအာင္ ေရးသားႏိုင္သည္။ ဥပမာ မႆဲ ၆ း ၅-၈ တြင္ ေတြ႔ရေသာ ေတာင္ေပၚေဒသနာေတာ္တြင္ ပါေသာဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ ဆိုင္သည့္က်မ္းပိုဒ္ကို ေလ့လာလွ်င္ ဤသို႔ျပန္၍ ေရးသားႏိုင္ပါသည္။
“သင္တို႔သည္ ဆုေတာင္းပဌနာျပဳေသာအခါ သူေတာ္ေကာင္းေဆာင္သူမ်ား (Hypocrites) ကဲ့သို႔မျပဳၾကႏွင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေတာ္ သူတို႔သည္ လူအမ်ားျမင္ႏိုင္ေသာ ဗိမာန္ေတာ္ထဲတြင္ ၄င္း၊ လမ္းဆံုလမ္းခြမ်ားတြင္၄င္း၊ ဆုေတာင္း ပဌနာျပဳလိုၾကသည္။ ငါအမွန္ဆိုသည္ကား ထုိသူတို႔သည္ မိမိအက်ိဳးကို ခံစားရလိမ့္မည္။”
“သို႔ေသာ္ သင္တို႔သည္ ဆုေတာင္းပဌနာျပဳေသာအခါ မိမိအခန္းတြင္းသို႔ သြားျပီး၊ တံခါးကို ပိတ္လွ်က္ လူသူမသိေသာေနရာတြင္ ရွိေသာ သင္တို႔အဘထံသို႔ ဆုေတာင္းပါ။ လူသူမသိမျမင္ေသာ သင္တို႔အဘသည္လည္း သင္တုိ႔အား ပြင့္လင္းစြာ ေထာက္မလိမ့္မည္။”
“သို႔ေသာ္ သင္တို႔သည္ ဆုေတာင္း ပဌနာျပဳေသာအခါ သာသနာပလူမ်ားကဲ့သို႔ တဖန္တလဲလဲမဆိုပါႏွင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စကားမ်ားဆိုျခင္းျဖင့္ သူ၏ ဆုေတာင္းသံမ်ားကို ၾကားမည္ဟု ထင္ၾကသည္။”
“ထို႔ေၾကာင့္ သူတိုနည္းတူ မလုပ္ၾကႏွင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သင္တို႔မေတာင္မီကပင္ သင္တို႔ ဘာလိုသည္ကို သင္တို႔အဘ သိႏွင့္ျပီးျဖစ္သည္။”
၃။ ဤသို႔က်မ္းပိုဒ္ကိုျပန္၍ နာလည္လြယ္ေအာင္ ေရးေသာအခါ တပိုဒ္ႏွင့္တပိုဒ္ မည္သို႔ဆက္စပ္သည္ကို ေတြ႔လာလိမ့္မည္။ ထိုအခါ လြယ္ကူေသာ ေက်ာရိုးအခ်က္မ်ားကို ေရးခ်ႏိုင္မည္။ ဥပမာ မႆဲ ၆ း ၅-၁၅ ကို အသံုးျပဳလွ်က္ ေၾကာရိုးအခ်က္အလက္ (outline) ကို တဖက္ပါအတိုင္း ေရးႏိုင္သည္။ “မည္ကဲ့သို႔ ဆုေတာင္းပဌနာျပဳရမည္ကို ကြ်ႏိုပ္တို႔အား ေယရႈသင္ျပျခင္း” မႆဲ ၆ း ၅-၁၅
(က) မည္သို႔ ဆုေတာင္း ပဌနာမျပဳရန္ မႆဲ ၆း၅၊၇၊၈)
(၁) သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ေသာသူမ်ားကဲ့သို႔ လူျမင္ႏိုင္ေသာ ေနရာ၌ ဆုေတာင္း ပဌနာ မျပဳလုပ္ရန္ (၆း၅)
(၂) ထပ္ဖန္တလဲလဲ မဆိုရန္ (၆း၇၊၈)
(ခ) မည္သို႔ ဆုေတာင္း ပဌနာျပဳရန္ (မႆဲ ၆း ၆၊ ၉-၁၃)
(၁) သူမ်ားမသိရန္ လွ်ိဳး၀ွက္စြာ အဘဘုရားသခင္ထံ ဆုေတာင္းရန္ (၆း၆)
(၂) သခင္ေယရႈ သင္ေပးေသာ ပဌနာေတာ္၏ နမူနာအတိုင္း ဆုေတာင္းရန္ (၆း၉-၁၃)
၄။ ဤစာပိုဒ္တြင္ ပါ၀င္ေသာ အေရးပါသည့္ စကားလံုးမ်ားကို အကၡရာစဥ္ က်မ္းညႊန္းတြင္ ၾကည့္လွ်င္ အေထာက္အကူျပဳပါသည္။ ဥပမာ “လွ်ိဳ႔၀ွက္ေသာလူ” ႏွင့္ “သာသနာပလူ” အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ား ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၄င္းအေၾကာင္းကို ေဘာ္ျပေသာ အျခားက်မ္းပိုဒ္မ်ား တခုႏွင့္တခု ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာေသာ္ ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စစ္မွန္ေသာ သေဘာအေျခအေန ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္အညီ ရရွိေသာ ဆုေတာင္းျခင္း၏ အေျဖမ်ားကို အမွန္တကယ္ နားလည္ႏိုင္မည္။

အထုပၼတိအားျဖင့္ သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Bible Study by Biographies )

သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္က လူသားတို႔ကို၄င္း လူသားတို႔အားျဖင့္ ၄င္း မိမိကိုယ္ကို ထင္ရွားေဖၚျပေသာ မွတ္တမ္းတအုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ ဓမၼေဟာင္းႏွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းမ်ားတြင္ အထၳဳပၸတိပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့လာစရာမ်ားျဖင့္ ၾကြယ္၀လွ်က္ရွိသည္။ အခ်ိဳ႔ကို ေဘာ္ျပရေသာ္
ေနာဧ ၏ အသက္တာ က ၅း၃၂ – ၁၀း၃၂
အာျဗာဟံ၏ အသက္တာ က ၁၂ – ၂၅
ေယာသပ္၏ အသက္တာ က ၃၇ – ၅၀
ေဒေဗာရ ၏ အသက္တာ သူၾကီး ၄ – ၅
က်မ္းစာတြင္ပါ၀င္ေသာ အထၳဳပၸတိၾကီးမ်ားကို ေလ့လာရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္။
၁။ မိမိေလ့လာလိုေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ဘ၀အသက္တာ၏ ထင္ေပၚထူးျခားသည့္အေၾကာင္း ပါေသာက်မ္းသို႔မဟုတ္ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ဖတ္ပါ။ ဥပမာ အာျဗာဟံ အေၾကာင္းကို ကမၻာဦးက်မ္း (၁၂ – ၂၅) တြင္ ၄င္း။ ေဟျဗဲၾသ၀ါဒစာ (၁၁) ႏွင့္ ေရာမၾသ၀ါဒစာ (၄) တြင္၄င္ ညႊန္းထားသည္။
၂။ ယင္းပုဂၢိဳလ္၏ အေၾကာင္းကို အကၡရာစဥ္ က်မ္းညႊန္းတြင္ လိုက္ရွာပါ။
၃။ က်မ္းခ်က္မ်ား၏ အစိတ္အပိုင္းတြင္ သြယ္၀ိုက္၍ ညႊန္းထားသည္ကို ဂရုျပဳ မွတ္သားပါ။

မိသားစုသမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း ( Family Bible Study )


ခရစ္ယာန္ အိမ္ေထာင္တခုတြင္ မိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းပလႅင္ထက္ ပို၍ အေရးပါေသာအရာမရွိေပ။ မိသားစုအားလံုး အိမ္တြင္ရွိစဥ္ မိခင္ (သို ့မဟုတ္) ဖခင္ က ၀တ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္ကို ဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဦးေဆာင္ရန္ျဖစ္သည္။ အရိုးဆံုး အလြယ္ကူဆံုးမိသားစု ၀တ္ျပဳျခင္းမွာ ဓမၼသီခ်င္းသီဆိုျခင္း၊ မိသားစု၀င္တဦးမွ အဖြင့္ ဆုေတာင္းျခင္း။ သမၼာက်မ္းစာကို အက်ဥ္းခ်ံဳး ေလ့လာျခင္း ႏွင့္ မိသားစု၀င္တဦးမွ အပိတ္ ဆုေတာင္းျခင္းတို ့ျဖစ္သည္။ ခက္ခဲနက္နဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကိုေရွာင္ျပီး လူတိုင္းစိတ္၀င္စားဖြယ္ ပံု၀တၱဳ၊ အံ့ၾသဖြယ္ရာ၊ ေယရွုလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား က်မ္းတိုတိုေလးမ်ားကိုေရြးခ်ယ္ေဆြးေႏြးရန္ျဖစ္သည္။ က်မ္းတခု ဥပမာ ေမာေရွ အသက္သာကို အခန္းဆက္အျဖစ္ တပတ္လံုး ေလ့လာနိဳင္ပါသည္။

သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္ အဓိပၼါယ္ ေကာက္ႏွဳတ္ရန္ အေျခခံမူမ်ား ( Principles of Bible Interpretation )


၃။ သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္ အဓိပၼါယ္ ေကာက္ႏွဳတ္ရန္ အေျခခံမူမ်ား ( Principles of Bible Interpretation )
(၁) သမၼာက်မ္းစာသည္ ဘုရားသခင္၏ မမွားနိဳင္ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္မွဳတ္သြင္းေပးေသာ ႏွဳတ္ကပတ္ေတာ္ျဖစ္သည္ကို အစဥ္သတိရပါ၊ သမၼာက်မ္းစာတြင္ အမွားလံုး၀မရွိ။ ဘုရားသခင္က သင့္ကိုသိေစလိုေသာအရာမ်ား၊ သိရန္လိုအပါေသာ ကယ္တင္ျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ခရစ္ယာန္အသက္တာကို က်မ္းစာတြင္ မြတ္ဆိုထားသည္။
(၂) အနက္အဓိပၼါယ္ေကာက္ရန္ အျခားမူတခုမွာ သမၼာက်မ္းစာကို အဓိပၼါယ္ေကာက္သည့္အခါ ရာဇ၀င္ေနာက္ခံသေဘာကို အေလးေပးရန္လိုပါသည္။ ဤေနာက္ခံသေဘာကို ရွဳေထာင့္ (၃)မ်ိဳးမွ ေလ့လာရမည္ျဖစ္ပါသည္။
(က) က်မ္းျပဳသူ၏ ဘ၀အေျခအေနကို ေလ့လာပါ။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းကိုေလ့လာလိုလ်င္ ထိုအခ်ိန္ကာလတြင္ ရွင္ေယာဟန္သည္ မည္သည့္ေနရာ၌ ေရာက္ေနသည္၊ ဤဆန္းၾကယ္ေသာ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ဘုရားသခင္မွေပးေသာအခါ ရွင္ေယာဟန္ ဘာလုပ္ေနသည္ကို နားလည္ထားရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (ဗ်ာဒိတ္ ၁း ၁ – ၁၀ ကိုၾကည့္ပါ၊)
(ခ) ဒုတိယ ရွုေထာင့္မွာ ေရးထားေသာ အေၾကာင္းအရာ (သို ့မဟုတ္) အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ မည္သည့္တိုင္းျပည္တြင္ ျဖစ္ပ်က္သည္၊ ထိုတုိင္းျပည္၏ ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို နားလည္ရန္ ေလ့လာရမည္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ရုသ ၀တၱဳကို နားလည္ရန္ ထိုတိုင္းျပည္တြင္ မုဆိုးမမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား၊ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္မွဳ စသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေလ့လာရန္ အေရးၾကီးပါသည္။ ဤအေၾကာင္းအေရာႏွင့္ပတ္သတ္၌ ၀တ္ျပဳရာက်မ္း (၂၅) ႏွင့္ တရားေဟာရာက်မ္း (၂၅) တို ့တြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
(ဂ) တတိယ ရွဳေထာင့္မွာ က်မ္းစာကိုေလ့လာရာ၌ ထိုအခ်ိန္ကာလက တကယ္ျဖစ္ျပက္ခဲ့ေသာ သမိုင္းအေျခအေနႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားေပၚမူတည္၍ အနက္အဓိပၼါယ္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ခရစ္၀င္က်မ္းမ်ားကိုေလ့လာသည့္အခါ အေရးၾကီးသည့္အခ်က္မွာ ထိုအခ်ိန္က ပါေလတိနျပည္နယ္ တ၀ွမ္းလံုးရွိ ယုဒလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေရာမအင္ပါယာ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မွဳေအာက္တြင္ အဖိႏွိပ္ခံေနရသည္ကို နားလည္ထားရန္လိုအပ္သည္။
(၃) က်မ္းတေစာင္လံုး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ တင္ျပခ်က္အရ က်မ္းစာကို အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ က်မ္းတိုင္းတြင္ တိက်ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ရွိၾကသည္။ ဥပမာ – ရွင္ေယာဟန္ၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ သည္ ခရစ္ယာန္မ်ားအတြင္သာ ေရးထားသည္ကို သတိျပဳရန္ အေရးၾကီးေပသည္။ (၁ေယာ၅း၁၃)
(၄) အနက္အဓိပၼါယ္ဖြင့္ရာတြင္ အေရးၾကီးေသာမူတခုမွာ က်မ္းခ်က္တခုတြင္ပါ၀င္ေသာက်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ ေရွ ့ေနာက္ အေၾကာင္းအရာ ( Context ) ေပၚမူတည္၍ အနက္ေကာက္ရန္ျဖစ္သည္၊ ဥပမာ ဆာလံ ၁၄း၁ တြင္ “ဘုရားသခင္မရွိ” ဟုေဖၚျပထားေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ “မိုက္ေသာသူသည္ ထင္တတ္သည္” ကို ဖတ္မွသာ အဓိပၼါယ္အတိအက် ေပၚလြင္လာမည္ျဖစ္သည္။
(၅) စကားလံုး. ဆိုလိုရင္းကို အဓိပၼါယ္ေပၚ မူတည္၍လည္း အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ယူပါ။ ဥပမာ – “ဆုေတာင္းျခင္း” (Prayer) “ၾကားခံဆုေတာင္းျခင္း” (Intercession) “ အသနားခံ၍ တိက်ေသာ ေတာင္းေလ်ာက္ျခင္း” (supplication) အစရွိေသာ စကားလံုးမ်ား၏ အဓိပၼါယ္ အနည္းငယ္စီ ျခားနားသကဲ့သို ့ျဖစ္သည္။
(၆) သမၼာက်မ္းစာ၏ အနက္အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ႏွုတ္သည့္အခါ ေဘာ္ျပပါအေၾကာင္းအေရာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အျခားက်မ္းပိုဒ္မ်ားအာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ က်မ္းစာတအုပ္လံုး၏ ဆိုလိုရင္းအေၾကာင္းအရ ေလ့လာျပီး အဓိပၼါယ္ကို ေကာက္ရမည္၊
က်မ္းစာကို ဖတ္လွ်င္ ဘုရားသခင္မွ လူသားတို႔ ကယ္တင္ျခင္းရဘုိ႔ရန္ ေပးထားေသာ နည္းလမ္းကို က်မ္းစာအစမွ အဆံုးအထိ ထုတ္ေဖၚေျပာဆိုထားသည္ကို နားလည္လာလိမ့္မည္။ နားလည္ရန္ ခက္ခဲေသာ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ေတြ႔ေသာအခါ က်မ္းစာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ျခံဳငံု၍ ျမင္တတ္ရမည္။ ဥပမာ – ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ ေဘာ္ျပထားေသာ သားေကာင္ယာဇ္မ်ားသည္ ကားတိုင္ေပၚတြင္ ခရစ္ေတာ္ အေသခံျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုျခင္းသေဘာကို ပံုေဘာ္ေပးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
ဤ လြယ္ကူေသာနည္းမ်ားျဖင့္ က်မ္းစာကို ဖတ္ရွုေလ့လာလ်င္ မွားယြင္းစြာ နားလည္မွဳမ်ားႏွင့္ တဘက္စြန္းက်နားလည္မွဳမ်ားမွ ကင္းေ၀းေစမည္။ ထို ့အျပင္ ဘုရားသခင္ႏွုတ္ကပတ္ေတာ္တြင္ ပါရွိေသာ ခက္ခဲနက္နဲသည့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ား၏ သြန္သင္မွဳမ်ားကို မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္နိဳင္ရန္ အေထာက္အကူေပးေပလိမ့္မည္၊

1 comment: